Kajian Zelda Tears Of The Kingdom — Sky adalah hadnya
Kajian Zelda Tears Of The Kingdom — Sky adalah hadnya

Kajian Zelda: Tears Of The Kingdom — Sky adalah hadnya

Saya tidak pasti bila sebenarnya saya mula jatuh cinta dengan The Legend Of Zelda: Tears Of The Kingdom.

Ia mungkin ketika saya terjun dari pulau terapung buat kali pertama, dikelilingi oleh langit biru yang luas yang menjanjikan pengembaraan, dengan runtuhan misteri dan naga megah di kejauhan.

Atau mungkin apabila saya belajar menggabungkan objek, dan saya dengan cepat memahami bahawa saya boleh mencipta semua jenis alat untuk menyelesaikan teka-teki dengan cara yang tidak dapat diramalkan oleh pembangun.

Atau ia mungkin pemandangan kerajaan Hyrule yang biasa tetapi berubah, yang lebih indah daripada kali terakhir saya melihatnya dalam Breath Of The Wild.

Apa yang saya tahu ialah perasaan gembira ini bermula dalam masa sejam pertama bermain permainan, dan berterusan walaupun selepas saya menghabiskan … izinkan saya menyemak Nintendo Switch saya … 70 jam dalam seminggu? Ah, tidur adalah untuk orang lain.

Pada dasarnya, TOTK ialah peningkatan dan penyempurnaan daripada pendahulunya, walaupun ini agak kurang menjual berapa banyak yang telah ditambah baik.

Kerajaan Hyrule, yang merupakan watak utama seperti Link dan Zelda, terus menyembunyikan rahsia yang mengejutkan dan penemuan menarik di setiap sudut, menunggu anda secara organik terjumpa mereka sambil rasa ingin tahu anda mendorong anda ke hadapan.

Perbezaan kali ini ialah Hyrule jauh lebih luas, malah anda dapat menerokai langit Hyrule, yang dipenuhi dengan runtuhan terapung tamadun purba.

Perbezaan kali ini ialah Hyrule jauh lebih luas, malah anda dapat menerokai langit Hyrule, yang dipenuhi dengan runtuhan terapung tamadun purba. (Terdapat banyak idea baru daripada Skyward Sword yang telah digunakan semula atau dimaster semula dengan cantik dalam TOTK.)

Dan bagaimana anda sampai ke pulau-pulau langit itu? Kenapa, bagaimana pula dengan membina mesin terbang anda sendiri? Tambahan permainan terbesar ialah keupayaan untuk mencipta dan mencipta peranti berfungsi yang membolehkan anda menggunakan (dan menyalahgunakan) sistem fizik yang sudah ekspresif untuk menyelesaikan masalah dengan cara yang kreatif (dan/atau benar-benar gila).

Contoh yang baik ialah pencarian sampingan “penghantaran Korok” baharu.

Dalam mana-mana permainan lain, ini akan menjadi usaha penghantaran atau pengiring yang membosankan untuk membawa orang A ke destinasi B, tetapi dalam TOTK, ini adalah satu cara untuk menyatakan kreativiti – dengan fizik!

Tambahan permainan terbesar ialah keupayaan untuk mencipta dan mencipta peranti berfungsi yang membolehkan anda menggunakan (dan menyalahgunakan) sistem fizik yang sudah ekspresif untuk menyelesaikan masalah dengan cara yang kreatif (dan/atau benar-benar gila).

Anda boleh membina kereta untuk memandu Korok, mencipta lastik Korok, atau mengikat roket kepada lelaki kecil itu dan berharap untuk yang terbaik. (Walaupun dalam kes terakhir, semua percubaan saya akhirnya menghantar Korok tersebut ke orbit sebaliknya. Alamak!)

Saya memberikan TOTK cadangan yang kukuh untuk sesiapa sahaja yang sukakan rasa pengembaraan, ingin menerokai dunia kehidupan yang indah dan menikmati penyelesaian masalah secara kreatif.

Satu-satunya persoalan ialah, ke manakah Zelda boleh pergi dari sini kerana ia telah mencecah langit? Luar angkasa? Jika ya, saya rasa sudah ada beberapa Korok yang menunggu di luar sana.

Sila Baca Juga

Monster Hunter Now launches Season 3 featuring cooking the Heavy

‘Monster Hunter Now’ launches Season 3 featuring cooking, the Heavy Bowgun and Magnamalo

Monster Hunter Now continues to improve each season, and in the latest chapter, which launches …